Sterowanie Adaptacyjne

Jak wiadomo sygnalizacja zależna od ruchu dobiera długość światła zielonego do bieżącego zapotrzebowania, stwierdzonego dzięki detektorom ruchu. Jednak jeżeli zapotrzebowanie jest większe od przewidzianego w programie sygnalizacji, następuje zakończenie sygnału zielonego wraz z upływem narzuconego arbitralnie maksimum. W tym momencie mamy do czynienia z odstępstwem od zależności od ruchu, powodującym niepotrzebne zatrzymania pojazdów. Aby ten efekt zminimalizować stosuje się przełączanie według zegara wewnętrznego sterownika programów sygnalizacji z różnymi czasami maksymalnymi zielonego lub skomplikowane i trudne w utrzymaniu systemy centralnego sterowania.

Sterowanie Adaptacyjne to sterowanie z adaptowaniem maksimów światła zielonego do bieżących potrzeb, które sterownik autonomiczny realizuje na podstawie informacji z własnego, typowego systemu detekcji. Zachowany jest przy tym cykl maksymalny, również w przypadku realizowania nadmiarowego zestawu faz. Zastosowanie Sterowania Adaptacyjnego we wszystkich sterownikach w danym obszarze zastępuje najważniejszą funkcję systemu centralnego sterowania.

Algorytm Sterowania Adaptacyjnego został opracowany w TECHVISION i dostępny jest na sterownikach GENEO.

 

Ta strona używa cookie m. in. w celach statystycznych. Dowiedz się więcej na ich temat i o zmianie ustawień w przeglądarce.
Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

realizacja medox.pl